Pokretne knjižnice budućnosti – otvoreni put do korisnika

naziv je 17. hrvatske konferencije o pokretnim knjižnicama i festivala bibliobusa koji će se održat u četvrtak i petak, 5. i 6. lipnja 2025. godine u Virovitici u organizaciji Hrvatskoga knjižničarskog društva – Komisije za pokretne knjižnice i Komisije za narodne knjižnice u suradnji s Društvom knjižničara Bilogore, Podravine i Kalničkog prigorja te Gradskom knjižnicom i čitaonicom Virovitica, kao domaćinom.
Na ovom stručnom skupu s međunarodnim sudjelovanjem najavljujemo, uz domaće, zanimljive i renomirane goste i predavače iz Estonije, Ukrajine, Mađarske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine. Na festivalu bibliobusa bit će predstavljeno desetak bibliobusa iz Hrvatske, a očekujemo i bibliobuse iz drugih zemalja.
Sadržaj Skupa:
- Prvi dan, četvrtak, 5. lipnja 2025. godine: Festival bibliobusa te prvi dio Konferencije
- Drugi dan, petak, 6. lipnja 2025. godine: drugi dio Konferencije (izlaganja i poster izlaganja).
Ciljevi skupa:
- održati kontinuitet stručnog okupljanja i predstavljanja službi pokretnih knjižnica u Hrvatskoj radi unapređivanja njihovog rada i promidžbe u javnosti,
- omogućiti specijalizirano stručno usavršavanje knjižničara na temu pokretnih knjižnica i razmjenu iskustava među zaposlenicima bibliobusnih službi,
- popularizirati djelatnost pokretnih knjižnica i poticati razvoj postojećih, kao i osnivanje novih službi u županijama koje ih još nemaju,
- iskoristiti međunarodna iskustva te uspostaviti partnerstva,
- predstaviti programe i aktivnosti koji su usmjereni na promicanje kulture čitanja, razvoj predčitalačkih vještina, medijsku pismenost i cjeloživotno učenje,
- predstaviti javnosti i sudionicima skupa hrvatske bibliobuse te kroz festival bibliobusa kao svojevrsnu medijsku atrakciju promicati djelatnost i zadaće ne samo pokretnih knjižnica, već i narodnih knjižnica u cjelini
Način rada: pozvana izlaganja, prijavljena izlaganja, posterska izlaganja, rasprava, razgledanje bibliobusa i popratni program
Sudjelovanje je potrebno prijaviti putem prijavnog obrasca.
Participation must be registered through the application form.
Osim sudjelovanja na Skupu kotizacija uključuje i radne materijale i osvježenja.
* podmirena članarina regionalnom društvu za 2024.
Kotizacije su oslobođeni vozači bibliobusa.
Podaci za plaćanje:
Uplate iz tuzemstva
IBAN: HR3423600001101451830
Poziv na broj: 5-6-6
Pri uplati kotizacije molimo naznačiti: prezime, ime; Pokretne knjižnice
Uplate iz inozemstva
Bank: Zagrebačka banka d.d., Trg bana Josipa Jelačića 10, Zagreb, Croatia
IBAN: HR3423600001101451830
Reference number: 5-6-6
SWIFT CODE: ZABAHR2X
Troškove banke za uplate izvan EU-a u cijelosti snosi uplatitelj.
Potvrda o sudjelovanju bit će poslana nakon završetka Skupa na e-poštu zabilježenu u prijavnom obrascu
Jezik skupa: hrvatski i engleski
Upute autorima izlaganja i postera: Tekst sažetka treba sadržavati do 250 riječi. Molimo autore da prilože prijevode svojih sažetaka, uključujući i podatke o autoru, na engleskom jeziku.
Rok za dostavu sažetaka: do 15. ožujka 30. ožujka 2025. godine putem obrasca za prijavu IZLAGANJA i POSTER IZLAGANJA
Pristigli sažetci prijavljenih izlaganja bit će pregledani od strane članova Programskog odbora Skupa, a obavijest o prihvaćenom izlaganju bit će autorima dostavljena e-poštom do 15. travnja 30. travnja 2025. godine.
Napomene za izlagače:
- Prihvaćena izlaganja trebaju biti popraćena dvojezičnom (hrv./engl) powerpoint prezentacijom u trajanju najviše 15 minuta.
- Izlaganje na posterima:
- Posteri trebaju biti unaprijed pripremljeni i dostavljeni kao banneri, u „roll up“ formatu, s mehanizmom koji omogućuje samostalno postavljanje postera u prostoru.
- Dimenzije: 180 cm visine i 80-85 cm širine
- Tekst na posterima – bannerima mora biti čitljiv s udaljenosti od 2 m. Zbog toga, tipografija mora mora biti odgovarajućeg velikog formata, jasna i čitljiva. Posebno molimo obratiti pažnju da i ilustracije, uključujući fotografije, grafikone, logotipe i sl. budu u kvalitetnoj rezoluciji i dobro vidljive.
- Na posteru treba navesti: naslov rada, ime i prezime autora (odnosno, svih autora, ako ih je više), naziv knjižnice iz koje dolaze autori i mjesto.
Napomena za HRVATSKE BIBLIOBUSNE SLUŽBE:
SVE hrvatske bibliobusne službe, radi omogućavanja uvida u cjelokupno stanje i djelovanje hrvatskih bibliobusnih službi, obavezne su sudjelovati s posterom kojim će predstaviti svoju službi. Tehnička obilježja postera trebaju biti kao što je gore navedeno.
Cilj postera: prikazati jednu ili više uspješnih programskih aktivnosti bibliobusa u protekloj godini kako bi se omogućila razmjena iskustava i primjera dobre prakse s drugim putujućim knjižničarima iz zemlje i inozemstva.
Na posteru, uza sve gore nabrojano, treba navesti i OSNOVNE PODATKE O BIBLIOBUSNOJ SLUŽBI: godinu osnivanja, broj vozila, godinu nabave današnjeg(ih) vozila, područje koje Služba pokriva, broj zaposlenika i njihova imena i funkcije / radna mjesta, broj stajališta (2024.), broj učlanjenih korisnika (2024.), broj posjeta i broj posuđene građe (2024.), utrošena sredstva ukupno (2024.), izvori financiranja Službe po vrstama i u postotku (2024.).
Smještaj u Virovitici svaki sudionik treba sam rezervirati.
Preporuke za smještaj:
Dvorac Janković – https://www.dvorac-jankovic.hr/smjestaj/
Dvokrevetna soba – noćenje s doručkom – 85 EUR
Kurija Janković – https://www.kurija-jankovic.com
Jednokrevetna soba – noćenje s doručkom – 70 EUR
UPUTE s mapama za dolazak i parkiranje bibliobusa radi održavanja Festivala bibliobusa bit će poslane na adrese e-pošte bibliobusnim službama nakon objave drugog poziva.
Skup se organizira uz sufinanciranje Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije.
Članovi Programskog i organizacijskog odbora: Nika Čabrić, Bernarda Ferderber, Robert Fritz, Iva Grković, Klaudija Mandić (predsjednica), Elena Marošević, Silvija Perić, Jasenka Pleško, Sara Semenski i Ljiljana Vugrinec.
Osobe za kontakt:
Robert Fritz, e-pošta: gkc@vt.t-com.hr
Silvija Perić, e-pošta: silvija@knjiznicavirovitica.hr
Klaudija Mandić, e-pošta: klaudija.ladan@gmail.com
Vedran Bužančić, administrativni tajnik HKD-a, e-pošta: hkd@hkdrustvo.hr.
Više informacija na https://www.hkdrustvo.hr/ i https://www.knjiznicavirovitica.hr