naslovnica Hrvatsko knjižničarsko društvo

<< natrag   

Biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici

Mjesto održavanja: Zoom platforma 26.03.2021
Organizator: Hrvatsko knjižničarsko društvo - Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež i Knjižnice grada Zagreba - Knjižnica Medveščak

Stručni skup "Biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici" tematski će se baviti teorijskim i praktičnim aspektima primjene razvojne biblioterapije u dječjoj knjižnici.

Knjižnica je prirodno okruženje za primjenu razvojne biblioterapije, ima kvalitetan knjižni fond s odabranim čitateljskim materijalima i knjižničare koji posjeduju kompetencije za provedbu aktivnosti koji uključuju elemente razvojne biblioterapije i vođenog čitanja. Dječje knjižnice stvaraju pozitivna okružja koja djecu čine slobodnom i opuštenom te takve aktivnosti doživljavaju pozitivno, što su preduvjeti za uspješnu provedbu razvojne biblioterapije. Dječji knjižničari provode brojne aktivnosti poticanja čitanja od rane do adolescentske dobi kao što su pomoć pri odabiru knjiga i savjetovanje čitatelja te programi čitanja knjiga i razgovora o njima, radi stjecanja navike čitanja koje ima utjecaj na kvalitetu cjelokupnog života. Čitanje izaziva promjene u kongnitivnom, emotivnom, pa i socijalnom području čovjekova života što su glavni ciljevi razvojne biblioterapije.

Sudionici će dobiti uvid u različite vrste biblioterapije, te koji biblioterapijski pristupi su odgovarajući u radu s djecom i mladima u knjižnicama, odnosno koje aktivnosti mogu provoditi dječji knjižničari samostalno, a koje u suradnji sa stručnjacima.

Program će bit sastavljen od uvodnih izlaganja, razmjene dobre prakse i rasprave.

Uvodna izlaganja su sljedeća:

  • izv. prof. dr. sc. Davor Piskač, Sveučilište u Zagrebu, Fakultet hrvatskih studija, Odsjek za kroatologiju : Literarna bibliografija u kontekstu pametnog čitanja
  • mr. sc. Ivana Bašić, prof. hrv. Jezika i književnosti, Osnovna škola Fran Krsto Frankopan, Zagreb ; Balans centar za logopedagogiju i biblioterapiju : Osnovni principi i ciljevi razvojne biblioterapije
  • dr. sc. Ljiljana Sabljak, knjiž. savjetnica : Rekreativno, biblioterapijsko čitanje u knjižnici

Rok prijave za sudjelovanje s izlaganjem primjera dobre prakse je 19. veljače 2021. pute e-formulara.

U izlaganju primjera dobre prakse treba se usmjeriti na kritičko predstavljanje konkretne aktivnosti, projekta ili programa u kojima se primjenjuje biblioterapijski pristup u radu s djecom i mladima u knjižnici u cilju razmjene znanja, praksi i ideja među članovima stručne zajednice. Cilj je potaknuti primjenu razvojne biblioterapije u provođenju programa za djecu, zbog što uspješnijeg ostvarenja zadaća dječje knjižnice i njezinog pozitivnog utjecaja na cjelokupni rast i razvoj odrastajuće populacije knjižničnih korisnika. Svakako treba izbjeći ponavljanje izlaganja koje je već bilo održano na bilo kojem skupu knjižničara u Hrvatskoj.

Rok za prijavu nazočnosti bez izlaganja je 22. ožujka 2021. putem e-formulara.

Cjeloviti program Skupa bit će dostupan tijekom ožujka 2021. godine na mrežnim stranicama HKD-a.