-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 57, listopad 2012. :: Iz knjižnica


Kako to rade u Americi, videokonferencija Zadar - Arlington

U svibnju 2012. godine djelatnici Gradske knjižnice Zadar imali su priliku uživo razgovarati s ravnateljicom jedne američke narodne knjižnice (Dalmatinsko gostovanje Diane Kresh, ravnateljice Arlington Public Library), a u lipnju se razmjena iskustava nastavila putem videokonferencije. Kako su obje knjižnice otprilike u isto vrijeme svoje mrežne stranice prebacile na slobodne i besplatne sustave za upravljanje sadržajem, zanimalo nas je kako su američki kolege organizirali rad web-tima i osmislile svoje mrežne stranice. Za potrebe sastanka korišten je softver GoToMeeting, a sudjelovali su voditelji i članovi web-timova knjižnica. Razgovor se odvijao prema pitanjima koja smo unaprijed razmijenili i grupirali u tri podteme: izrada stranice i web-tim, korisnici, sadržaj i pisanje za web.

Arlington Public Library nije posvetila puno vremena procjeni i usporedbi različitih sustava za upravljanje sadržajem jer je odlučeno da „u paketu“ sa svim državnim službama svoje Županije jednostavno prijeđe na Wordpress. Bio je to vrlo pametan potez jer im je prelazak na besplatan sustav smanjio troškove, i dalje imaju mogućnost uređivanja i mijenjanja stranice po vlastitom nahođenju, a u isto vrijeme im je osigurana i jaka tehnička podrška županijskog web-tima.

Jezgru web-tima Arlington Public Library čine tri osobe koje većinu svog radnog vremena posvećuju virtualnim poslovima: webmaster se bavi tehničkom stranom, urednik je odgovoran za kreiranje sadržaja i administiranje komentara, a na čelu tima je virtual services manager, odnosno voditelj svega što ima veze s virtualnim uslugama i novim tehnologijama. Za sadržaj weba koji se odnosi na događanja u Knjižnici zadužen je voditelj Odnosa s javnošću.

Pri osmišljavanju svoje stranice web-tim Arlington Public Library školski je krenuo od definiranja tko su ljudi kojima će se obraćati svojom stranicom kako bi odredili kojim sadržajem popuniti stranicu i kako ga prezentirati. Zaključili su da će stranicu najviše posjećivati ljudi koji uglavnom koriste društvene mreže i samouvjereni su prema novim tehnologijama. U skladu s ovim zaključkom na mrežnim je stranicama od početka dopušteno komentiranje svakome tko se nađe na stranici bez prethodne registracije, ali komentar ipak prije objavljivanja čeka moderiranje. Nisu imali neugodnih iskustava s korisničkim komentarima i ohrabruju sve knjižnice da bez straha slijede njihov primjer.

Voditeljica web-tima redovito prati i analizira statistiku korištenja mrežne stranice. Pomoću statističkih podataka i kroz izravne razgovore s korisnicima uvjerili su se da njihovi korisnici uglavnom dolaze na stranicu zbog kataloga, a ukoliko nešto traže na stranici, prvo pokušaju pomoću tražilice na stranici (search box). Kako bi privukli pozornost posjetitelja, sadržaj su na naslovnoj stranici organizirali u tri vodoravna bloka. Dominiraju velike fotografije popraćene samo naslovima. U prvom vodoravnom nizu izmjenjuju se najave aktualnih događanja, radionica, izložbi i slično. Sljedeći red na sredini ekrana ispunjen je novopristiglom građom i najavom jednog specijalnog događanja. U trećem redu odlučili su se za tematsko predstavljanje građe i kalendar događanja.

Iako je jedna osoba glavni urednik, u pisanju za mrežne stranice zapravo sudjeluju i mnogi drugi djelatnici. Međutim, oni ne objavljuju sami ono što napišu. Nakon što kolega pripremi i snimi skicu na nadzornoj ploči programa Wordpress, urednik tekst lektorira, prilagodi za web te doda tagove, odredi kategorije i tekst objavi kad smatra da je pravi trenutak za to. Na taj se način tekstovi ujednačuju i dobije se prepoznatljiv ton i stil Knjižnice, što smatraju iznimno važnim. Osebujne razlike među ograncima postižu se specifičnim sadržajem i fotografijama.

Na kraju videokonferencije urednica mrežnih stranica Arlington Public Library istaknula je kako je pisanje za mrežne stranice knjižnice drugačije ne samo od pisanja za tiskane medije nego i od pisanja za neka mrežna mjesta poput novinskih portala. Ukratko, kako korisnici uglavnom na stranicu dolaze zbog kataloga, njihovu pozornost potrebno je privući naslovom, efektnom prvom rečenicom i po mogućnosti atraktivnom fotografijom.

Ž. Žentil Barić
zozefina@gkzd.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-