-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 84, prosinac 2021. :: Različite knjižnične suradnje


Mali korak protiv zlostavljanja djece – suradnja s udrugom Korak po korak

Program se počeo provoditi u Vukovaru godine 2006. Predstavlja varijantu CAP programa, jednog od najboljih preventivnih programa u svijetu. Svrha je suradnje suzbijanje nasilnog ponašanja, podizanje svijesti o oblicima nasilja i načinima njegova sprječavanja, a izvodi se u tri radionice namijenjene adolescentima.

Tijekom školskih godina Osnovna škola Siniše Glavaševića provela je školski preventivni program pod nazivom TeenCap udruge roditelja Korak po korak. Adolescenti su visoko rizična skupina za nasilje i zlostavljanje: dvostruko su češće žrtve kriminalnog nasilja nego odrasli i češće su izloženi nasilju od bilo kojeg drugog dijela populacije. Žrtve nasilnika često osjećaju veliku ranjivost, strah i posramljenost, slabije samopouzdanje, što uvećava vjerojatnost da se mučenje nastavi. TeenCAP program nudi strategije za sprečavanje tog nasilja. Program je dizajniran za adolescente. CAP nastoji integrirati najbolje resurse zajednice u nastojanju da se smanji ranjivost djeteta ili mlade osobe na verbalno, fizičko i seksualno zlostavljanje.

Radionice se održavaju u zasebnim učionicama. Programi uključuju raspravu osobne sigurnosti, prava, vrste napada i učinkovite strategije ponašanja u potencijalno opasnim situacijama. Prvi je dan zajednička radionica za djevojčice i dječake, a drugi i treći dan odvojeni su u dvije učionice radi postizanja ugodnije atmosfere za raspravu o pitanjima nasilja, uznemiravanja i seksualnog napada.

U sklopu kampanje protiv seksualnog zlostavljanja, koja se provodi svake godine, u svim osmim razredima održane su radionice i predavanja o zaštiti od zlostavljanja. U sklopu programa održala su se i predavanja svim zaposlenicima u školi i na roditeljskim sastancima. Radionice s učenicima provode educirani teen pomagači: Biljana Krnjajić, dipl. knjižničar savjetnik, i Ružica Sabo, učiteljica. Osim u OŠ Siniše Glavaševića, radionice su provedene i u OŠ Nikole Andrića u Vukovaru u sedmim i u osmim razredima.

Na radionice i prikupljanje povratnih informacija učenici odlično reagiraju jer su im aktivnosti koje se provode u radionicama uglavnom zanimljive – od rasprava do određenih pojava, a i mnogi roditelji oduševljeni su takvim radionicama jer se tinejdžeri osjećaju sigurnije, snažnije i slobodnije nakon što su informirani. Učenici su evaluaciju cijelog programa (svih radionica) odradili nakon posljednje radionice. Povratne informacije dobivene od učenika poslužit će za poboljšanje radionica. Ponosne smo jer su djeca naučila komunicirati, surađivati i raditi u timu. Ostvarena je uspješna međupredmetna korelacija (HJ + LK + GK + medijska kultura + informatički predmeti). U djece smo stvorili osjećaj samopoštovanja: uvidjeli su da koliko god mali bili, mogu dati nešto vrijedno i lijepo.

Kad pasivno promatramo nepravdu, zakočeni smo jer pamtimo primjer nekolicine koji su stradali zato što su nešto poduzeli, umjesto da se sjetimo većine, koja je pomogavši drugome da ojača, obogatila kakvoću vlastita života. Svakodnevno ljudi volontiraju i riskiraju spašavajući djecu ili pomažući ljudima u nevolji.

Vrijeme je da prepoznamo kakve štetne posljedice trpi naš svijet zbog nasilništva. Kao pojedinci moramo se suočiti s vlastitom agresivnošću, ispaštanjem i šutnjom, te smoći hrabrosti da preuzmemo odgovornost za donošenje odluka kojima ćemo ostvariti promjene.

Hrabrost nije odsustvo straha; hrabrost je kad ne dopustimo strahu da spriječi naše djelovanje.

Motiviran i zadovoljan učenik najvažniji je dio odgojno-obrazovnog procesa. Takav će učenik prihvatiti sve izazove učenja koji se pred njega stave i postati uspješan.


Svaki uspjeh djeteta i naš je uspjeh!

 


Biljana Krnjajić
OŠ Siniše Glavaševića Vukovar

 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-