-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 72, siječanj 2017. :: Mjesec hrvatske knjige


Čitam sto na sat ̶ Knjižnice Grada Zagreba na Interliberu 2016.

Od 8. do 13. studenoga 2016. u Zagrebu je održan 39. Interliber  ̶  međunarodni sajam knjiga i učila koji je posjetiteljima, već tradicionalno, osim kupovine novih i starih naslova, ponudio i popratni program  ̶  predstavljanje knjiga, autora i nakladnika, okrugle stolove, susrete i radionice.

Drugi put zaredom svoje su mjesto na Interliberu našli Znanstveni kvart i Školica s edukativno-zabavnim sadržajima namijenjenima djeci, što ih je u suradnji sa Zagrebačkim velesajmom i Zajednicom nakladnika i knjižara Hrvatske, kao i prošle godine, organizirala tvrtka Proteam, a provodio cijeli niz volontera.

U programu Školice su, u nedostatku vlastitoga prostora na Interliberu, gostovale i Knjižnice grada Zagreba sa svojim programima namijenjenima djeci, ali i odraslima, obilježavajući na taj način Mjesec hrvatske knjige koji se 2016. godine odvijao pod motom „Čitam sto na sat“.

No ni čitajući sto na sat u tri jednoipolsatna termina nije moguće ubaciti ni malen dio programa što ih knjižničari, posebno oni koji rade s djecom i mladima, tijekom cijele godine provode u svojim knjižnicama. Predstavljanje Knjižnica grada Zagreba na Interliberu stoga bi realnije bilo opisivati kao pojavljivanje, pokazivanje da smo živi i da djelujemo. Da nam je važno to što radimo te da želimo biti dijelom jedne takve manifestacije kao što je Interliber. Pa makar i u kutku 6. paviljona.

U tri termina održane su dvije radionice za djecu zatvorenoga tipa, namijenjene unaprijed određenoj/dogovorenoj skupini djece i jedna radionica otvorenoga tipa, popraćena programom namijenjenom svim posjetiteljima Interlibera.

U osmišljavanju i organizaciji programa kojim su se knjižničari predstavili na Interliberu sudjelovale su Iva Klak Mršić (KGZ  ̶  Knjižnica Jelkovec), Marina Lončar (KGZ – Knjižnica i čitaonica Bogdana Ogrizovića), Davorka Semenić Premec (KGZ   ̶  Knjižnica Savski gaj),  Alka Stropnik (Matična služba KGZ) i Arijana Herceg Mićanović (KGZ  ̶  Knjižnica Marina Držića)

Svjesne da u tri termina ne stane ni djelić onoga što knjižnice, točnije knjižničarke i knjižničari priređuju tijekom godine, članice radne skupine odlučile su se za dvije radionice koje svojim pristupom, inovativnošću i interaktivnošću mogu dobro demonstrirati „čitanje sto na sat“, odnosno čitanje predstaviti kao zanimljivu, dinamičnu i uzbudljivu aktivnost.

Jedan je termin bio posvećen akciji od općeg, javnog interesa, a s obzirom na to da su je pokrenuli knjižničari i to na nacionalnoj razini – izbor nije bio pretežak.

U utorak, 8. studenoga, održan je Sat lektire s iPadom i kvizom, što ga je knjižničarka Ana Bakarić iz Knjižnice Jelkovec s volonterkom Monikom Gregurić priredila za učenike 4. c razreda OŠ Savski gaj, praćene učiteljicom Dubravkom Anić. Na ovom neobičnom i zabavnom satu lektire obrađivao se Regoč Ivane Brlić Mažuranić. Knjižničarka je priču predstavila uz pomoć iPad uređaja, osmislivši u Felt Bord aplikaciji „svoju“ verziju kombinacijom pozadina, predložaka, likova i scena, nasnimavanjem zvukova… nakon čega su učenici rješavajući križaljku pokazali koliko su zapamtili, odnosno naučili o Ivani Brlić Mažuranić i o Regoču. Ova je radionica nastojala demonstrirati spoj starog i novog, tradicionalnog i suvremenog, papirnatog i digitalnog. Stopiti kvalitetan baštinski tekst sa suvremenom tehnologijom s ciljem da se zaokupi pažnja djece, da se zainteresiraju za lektiru, a time i za čitanje književnih tekstova odnosno čitanje općenito.

U srijedu, 9. studenoga, održano je javno predstavljanje Nacionalne kampanje za osobe s teškoćama čitanja i disleksijom „I ja želim čitati!“, koju su pokrenuli knjižničari, a provodi se na nacionalnoj razini i od općeg je i javnog interesa. Svrha je ovoga predstavljanja bila upoznati javnost s aktivnostima koje će se provoditi tijekom Kampanje te s mogućnostima uključivanja u Kampanju. Uvod u predstavljanje održala je voditeljica Kampanje Željka Miščin iz Knjižnica grada Zagreba, a potom je školska logopedinja Željka Butorac održala predavanje na temu „Teškoće čitanja – kako pomoći osobama koje ne mogu čitati standardni crni tisak“ te je prikazan kratak film o iskustvima osoba s disleksijom tijekom školovanja, ali i u svakodnevnom životu.

Suvoditeljica Kampanje Dunja Marija Gabriel, knjižničarska savjetnica iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, održala je kratko izlaganje o knjižničnim programima, uslugama i zbirkama namijenjenim osobama koje ne mogu čitati standardni tisak. Na kraju se Mirko Hrkač iz Zaklade Čujem, vjerujem, vidim sa svojim izdanjima predstavio kao jedan od rijetkih nakladnika u Hrvatskoj koji sustavno izdaju građu laganu za čitanje.

Paralelno s predstavljanjem Kampanje odvijala se za djecu školske dobi praktična radionica čitanja (s) terapeutskim psima pod nazivom „Priče uz psiće“, u organizaciji Centra Urban pet koju su vodili Sandra Ilievski i Sergej Jonke. R.E.A.D. (Reading Education Assistance Dogs) jedinstven je program osmišljen da bi se djeci pomoglo da poboljšaju sposobnost čitanja i komunikacijske vještine. Primijećeno je naime da su djeca opuštenija i da se lakše koncentriraju na čitanje te bolje razumiju pročitano kada čitaju (s) terapeutskim psima. Spomenimo da se posebna inačica ovoga programa već uspješno provodi u mnogim knjižnicama, između ostalog i onima u mreži Knjižnica grada Zagreba.

U četvrtak, 10. studenog, Marina Lončar iz Knjižnice i čitaonice Bogdana Ogrizovića, voditeljica Američkog kutka, održala je, uz pomoć volontera Matije Bublića, radionicu u kojoj je djeci predstavljena digitalna slikovnica u obliku iPad aplikacije, book app „Wuwu & Co.“ koju su djeca pratila na tabletima za tu prigodu posuđenima iz Američkog kutka.

Aplikaciju je 2015. godine razvila danskatvrtka Step In uz skupinu autora: autorica priče Merete Helle, dječja ilustratorica Kamila Slocinska, interaktivi dizajn priče Tim Garbos, prijevod na engleski Paul Garrett, a pripovjedač je Alistair Findlay.

Posebnost je aplikacije inovativnost i visoka grafičko-estetska vrijednost. Aplikacija povezuje tradicionalno pripovijedanje i interaktivnost digitalne tehnologije odnosno digitalno pripovijedanje, koristeći proširenu i virtualnu stvarnost.

Nagrađena je prvom nagradom na Sajmu dječje knjige u Bologni 2016., nominirana je u tri kategorije za međunarodnu nagradu u kategoriji mobilnih igara 2016., a u Danskoj i nordijskim zemljama dobila je brojne nagrade i priznanja.

Nominirana je i za nagradu Cybils koju dodjeljuju američki blogeri dječje književnosti i književnosti za mlade.

Učenike 4. razreda OŠ Petra Zrinskog, koji su sudjelovali u radionici u pratnji dviju učiteljica i školske knjižničarke Ivančice Baranović-Puh, voditeljica radionice Marina Lončar nadahnuto je i s lakoćom provela kroz čudesan svijet Wuwu i njezinih prijatelja. Zanos i polet kao da su nekim čudom prelazili na djecu pa su se aktivno uključila u čitanje i tumačenje priče te pokazala dobro poznavanje engleskog jezika i želju da to znanje proširuju. Pritom su se i odlično zabavili jer su, zahvaljujući efektnim mogućnostima aplikacije, utjecali na zbivanja u priči, npr. vikanjem na likove u slikovnici, gašenjem virtualne vatre puhanjem ili pak trešnjom virtualnih češera.

Nakon što su s knjižničarkom pročitali i protumačili priču, učenici su s volonterom Matijom Bublićem izrađivali plakate i straničnike inspirirane likovima iz netom pročitane priče.

Uz Wuwu i njezine prijatelje veselo smo priveli kraju još jedno gostovanje Knjižnica grada Zagreba na Interliberu, nadajući se da je polaznicima radionica, njihovim nastavnicima i knjižničarima te ostalim posjetiteljima ovogodišnji program bio zanimljiv i koristan, da su nešto naučili i, zajedno s nama, učinili još jedan mali korak prema kvalitetnoj knjizi i kvalitetnom čitanju.

 Arijana Herceg Mićanović

arijana.herceg.micanovic@kgz.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-