• Novosti
  • / Pokretne knjižnice budućnosti – otvoreni put do korisnika

Pokretne knjižnice budućnosti – otvoreni put do korisnika

naziv je  17. hrvatske konferencije o pokretnim knjižnicama i festivala bibliobusa koji će se održat u četvrtak i petak, 5. i 6. lipnja 2025. godine u Virovitici u organizaciji Hrvatskoga knjižničarskog društva Komisije za pokretne knjižnice i Komisije za narodne knjižnice u suradnji s Društvom knjižničara Bilogore, Podravine i Kalničkog prigorja te Gradskom knjižnicom i čitaonicom Virovitica, kao domaćinom.

Na ovom stručnom skupu s međunarodnim sudjelovanjem najavljujemo, uz domaće, zanimljive i renomirane goste i predavače iz Estonije, Ukrajine, Mađarske, Slovenije, Srbije te Bosne i Hercegovine. Na festivalu bibliobusa bit će predstavljeno desetak bibliobusa iz Hrvatske, a očekujemo i bibliobuse iz drugih zemalja.


Sadržaj Skupa:

  • Prvi dan, četvrtak, 5. lipnja 2025. godine:  Festival bibliobusa te prvi dio Konferencije
  • Drugi dan, petak, 6. lipnja 2025. godine: drugi dio Konferencije (izlaganja i poster izlaganja).

Ciljevi skupa:

  • održati kontinuitet stručnog okupljanja i predstavljanja službi pokretnih knjižnica u Hrvatskoj radi unapređivanja njihovog rada i promidžbe u javnosti,
  • omogućiti specijalizirano stručno usavršavanje knjižničara na temu pokretnih knjižnica i razmjenu iskustava među zaposlenicima bibliobusnih službi,
  • popularizirati djelatnost pokretnih knjižnica i poticati razvoj postojećih, kao i osnivanje novih službi u županijama koje ih još nemaju,
  • iskoristiti međunarodna iskustva te uspostaviti partnerstva,
  • predstaviti programe i aktivnosti koji su usmjereni na promicanje kulture čitanja, razvoj predčitalačkih vještina, medijsku pismenost i cjeloživotno učenje,
  • predstaviti javnosti i sudionicima skupa hrvatske bibliobuse te kroz festival bibliobusa  kao svojevrsnu medijsku atrakciju promicati djelatnost i zadaće ne samo pokretnih knjižnica, već i narodnih knjižnica u cjelini

Način rada: pozvana izlaganja, prijavljena izlaganja, posterska izlaganja, rasprava, razgledanje bibliobusa i popratni program


Sudjelovanje je potrebno prijaviti putem prijavnog obrasca.

Participation must be registered through the application form.

Osim sudjelovanja na Skupu kotizacija uključuje i radne materijale i osvježenja.

* podmirena članarina regionalnom društvu za 2024.

Kotizacije su oslobođeni vozači bibliobusa.

Podaci za plaćanje:

Uplate iz tuzemstva
IBAN: HR3423600001101451830

Poziv na broj: 5-6-6
Pri uplati kotizacije molimo naznačiti: prezime, ime; Pokretne knjižnice

 

Uplate iz inozemstva
Bank: Zagrebačka banka d.d., Trg bana Josipa Jelačića 10,  Zagreb, Croatia
IBAN: HR3423600001101451830

Reference number: 5-6-6
SWIFT CODE: ZABAHR2X

Troškove banke za uplate izvan EU-a u cijelosti snosi uplatitelj.

 

Potvrda o sudjelovanju bit će poslana nakon završetka Skupa na e-poštu zabilježenu u prijavnom obrascu


Jezik skupa: hrvatski i engleski

Upute autorima izlaganja i postera: Tekst sažetka treba sadržavati do 250 riječi. Molimo autore da prilože prijevode svojih sažetaka, uključujući i podatke o autoru, na engleskom jeziku. 

Rok za dostavu sažetaka: do 15. ožujka 30. ožujka 2025. godine putem obrasca za prijavu IZLAGANJA i POSTER IZLAGANJA

Pristigli sažetci prijavljenih izlaganja bit će pregledani od strane članova Programskog odbora Skupa, a obavijest o prihvaćenom izlaganju bit će autorima dostavljena e-poštom do 15. travnja  30. travnja 2025. godine. 

Napomene za izlagače

  1. Prihvaćena izlaganja trebaju biti popraćena dvojezičnom (hrv./engl) powerpoint prezentacijom u trajanju najviše 15 minuta. 
  2. Izlaganje na posterima: 
  • Posteri trebaju biti unaprijed pripremljeni i dostavljeni kao banneri, u „roll up“ formatu, s mehanizmom koji omogućuje samostalno postavljanje postera u prostoru.
  • Dimenzije: 180 cm visine i 80-85 cm širine
  • Tekst na posterima – bannerima mora biti čitljiv s udaljenosti od 2 m. Zbog toga, tipografija mora mora biti odgovarajućeg velikog formata, jasna i čitljiva. Posebno molimo obratiti pažnju da i ilustracije, uključujući fotografije, grafikone, logotipe i sl. budu u kvalitetnoj rezoluciji i dobro vidljive.
  • Na posteru treba navesti: naslov rada, ime i prezime autora (odnosno, svih autora, ako ih je više), naziv knjižnice iz koje dolaze autori i mjesto.

Napomena za HRVATSKE BIBLIOBUSNE SLUŽBE:

SVE hrvatske bibliobusne službe, radi omogućavanja uvida u cjelokupno stanje i  djelovanje hrvatskih bibliobusnih službi, obavezne su sudjelovati s posterom kojim će predstaviti svoju službi. Tehnička obilježja postera trebaju biti kao što je gore navedeno.

Cilj postera: prikazati jednu ili više uspješnih programskih aktivnosti bibliobusa  u protekloj godini kako bi se omogućila razmjena iskustava i primjera dobre prakse s drugim putujućim knjižničarima iz zemlje i inozemstva. 

Na posteru, uza sve gore nabrojano, treba  navesti i OSNOVNE PODATKE O BIBLIOBUSNOJ SLUŽBI: godinu osnivanja, broj vozila, godinu nabave današnjeg(ih) vozila, područje koje Služba pokriva, broj zaposlenika i njihova imena i funkcije / radna mjesta, broj stajališta (2024.), broj učlanjenih korisnika (2024.), broj posjeta i broj posuđene građe (2024.), utrošena sredstva ukupno (2024.), izvori financiranja Službe po vrstama i u postotku (2024.).


Smještaj u Virovitici svaki sudionik treba sam rezervirati.

Preporuke za smještaj:

Dvorac Janković – https://www.dvorac-jankovic.hr/smjestaj/ 

Dvokrevetna soba – noćenje s doručkom – 85 EUR

Kurija Janković – https://www.kurija-jankovic.com 

Jednokrevetna soba – noćenje s doručkom – 70 EUR 


UPUTE s mapama za dolazak i parkiranje bibliobusa radi održavanja Festivala bibliobusa bit će poslane na adrese e-pošte bibliobusnim službama nakon objave drugog poziva.

Skup se organizira uz sufinanciranje Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije.


Članovi Programskog i organizacijskog odbora: Nika Čabrić, Bernarda Ferderber, Robert Fritz, Iva Grković, Klaudija Mandić (predsjednica), Elena Marošević,  Silvija Perić, Jasenka Pleško, Sara Semenski i Ljiljana Vugrinec.


Osobe za kontakt:

Robert Fritz, e-pošta: gkc@vt.t-com.hr 

Silvija Perić, e-pošta: silvija@knjiznicavirovitica.hr 

Klaudija Mandić, e-pošta: klaudija.ladan@gmail.com

Vedran Bužančić, administrativni tajnik HKD-a, e-pošta: hkd@hkdrustvo.hr.


Više informacija na https://www.hkdrustvo.hr/ i https://www.knjiznicavirovitica.hr 

Povratak na novosti
»