-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 42, prosinac 2008. :: Iz knjižnica


Aktivnosti za djecu u Narodnoj knjižnici i čitaonici Delnice

Posljednjih desetljeća događaju se velike promjene u radu narodnih knjižnica. Ne uvažavaju se samo aktualni korisnici, nego se pozornost počinje posvećivati i onima koji još nisu prepoznali svoje potrebe. Naime, sve se veća pozornost počinje posvećivati djeci i mladima.

U tom smjeru ide i Narodna knjižnica i čitaonica Delnice, koja se nastoji što više približiti svojim mladim korisnicima - organiziraju se kreativne radionice, pričaonice, satovi razredne zajednice u knjižnici, posjeti polaznika vrtića i prvih razreda osnovne škole, književni susreti, kazališne predstave.

Kreativna radionica
Na kreativnoj radionici potiče se djecu na kreativno stvaranje, ali i na čitanje i pisanje kroz druženje i igru. Tijekom takvog sata nastoji se pokazati djeci da učenje slova nije teško, dosadno i suhoparno, nego da može biti veselo, zabavno i maštovito.
Na jednoj od radionica djeca su upoznala slovo „O“ na jedan nov i zanimljiv način.
Kao pripremu za učenje, djeca su ljepila zrna kave, graha i kukuruza na pripremljene sheme i time su stvorena reljefna slova.
Motivacija za daljnji rad bila je priča Sunčane Škrinjarić Priča o tri snjegovića. Nakon razgovora o priči svako je dijete dobilo priliku pronaći okrugli oblik na ilustracijama slikovnice i proći prstom po njemu. Kroz tri vježbe: „pisanje“ slova „O“ kažiprstom po zraku, „pisanje“ slova „O“ koristeći se već pripremljenom shemom te pisanjem slova „O“ u brašnu, djeca su usvojila okrugli oblik slova „O“.
Na kraju sata svako je dijete dobilo jednaku shemu slova „O“, a zadatak je bio na maštovit i kreativan način nacrtati nešto koristeći tu shemu. Rezultati su bili: cvijet, jabuka, sunce, sladoled, sat, kuglica za božićno drvce, uskršnja pisanica.
Ovo je samo jedan od načina kako potaknuti dijete na učenje slova na zabavan i maštovit način.

Jesen u pričaonici
S ciljem stvaranja i jačanja čitalačkih navika u djece, u Narodnoj knjižnici i čitaonici Delnice ponedjeljkom se održava pričaonica priča za predškolce.
Budući da razvitak vještina čitanja i pisanja započinje mnogo prije no što dijete čita, u pričaonici se čitanjem i pričanjem priča, igrom riječi, pjevanjem pjesmica, brojalicama, imenovanjem predmeta, oblika, pojava, povezivanjem glasova i slova te međusobnom komunikacijom djece stvara temelj za razvitak čitateljskih vještina i vještina pismenosti u djece.
U pričaonici se u djece potiče razvoj opažanja, pažnje, mišljenja, logičkog zaključivanja; bogati se djetetova mašta i razvoj kreativnog mišljenja; potiče razvoj emocija i sposobnosti uživljavanja u različite situacije; djeca usvajaju moralne vrijednosti i humane poruke.
Tijekom mjeseca listopada pričale su se priče o šumi, životinjama koje žive u šumi, o zaštiti i očuvanju šume te o jeseni u šumi, npr. Bajke o čistoj šumi Manuele Vladić- Maštruko, Cvrčka i mrava Jeana de la Fontainea, Vučića Grge Sanje Pilić, Elmera Davida McKeea, Bila jednom… Stefani Gemmel i druge.
Doživljeno su djeca izražavala na različite načine: crtanjem, slikanjem, oponašanjem u igri uloga, pokretom i pjevanjem. Tako su na papir otiskivali listove u bojama jeseni, otiske kore različitog drveća na papiru bojali su i proučavali različitost šara, a potom izrezivali oblike drveća i napravili plakat, crtali su drveće u jesen, kao i plodove jeseni.
Poruke o moralnim vrijednostima koje su mogli čuti bile su: čuvaj i ne zagađuj prirodu,
slušaj svoje roditelje, budi vrijedan, cijeni različitost kod sebe i drugih.

Satovi razredne zajednice u knjižnici
Satovi razredne zajednice za učenike od petog do osmog razreda nekoliko su puta održani u prostoru Narodne knjižnice i čitaonice Delnice. Održali su ih vanjski suradnici poput pedagoga, liječnika opće prakse ili knjižničari. Teme do sada održanih predavanja bile su: prava djece, nasilje među djecom, verbalna i neverbalna komunikacija, strahovi u djece, anoreksija i bulimija, pubertet.
Predavanja su odlično prihvaćena i kod nastavnika i kod djece koja su se rado uključila u raspravu, u izradu plakata, postavljali pitanja i sl.
Predavanje Što je pubertet? za učenike petog razreda održala je liječnica opće prakse. Učenici su upoznati s promjenama koje doživljava mladi organizam u smislu tjelesnog i duševnog razvoja i sazrijevanja. Liječnica je učenicima ispričala niz savjeta o tome kako prihvatiti sve te promjene i nositi se s njima, kako se ponašati prema roditeljima i njihovim zahtjevima, kako se odnositi prema vršnjacima.
Učenicima je pokazana i na posudbu ponuđena literatura na tu tematiku.

Posjet učenika prvih razreda
Prvi razredi osnovne škole Ivan Goran Kovačić ove su godine povodom Mjeseca hrvatske knjige posjetili Narodnu knjižnicu i čitaonicu Delnice.
Cilj je bio upoznati učenike s radom knjižnice i pokazati im da knjižnica nije samo mjesto na kojem se posuđuju knjige nego da je to i mjesto održavanja literarnih i likovnih radionica, igraonica te mjesto druženja i zajedničkog pisanja zadaća.
Nakon upoznavanja s knjižnicom, uslijedio je kratki igrokaz Jesenka Jadranke Bandov Čunćić. Kako je učenicima igrokaz već od ranije bio poznat, izrazili su želju da se i sami okušaju u njegovu izvođenju.
Igrokaz je potaknuo učenike na aktivno sudjelovanje u razgovoru o jeseni, njezinim plodovima i značajkama. Bilo je zanimljivo čuti njihova razmišljanja o tome što se sve od plodova jeseni može napraviti, a prijedlozi su bili od zimnice do različitih igračaka.
Razgovor o jeseni bio je uvod u likovnu radionicu na kojoj su djeca temperama naslikala Stabla jeseni, njihovo viđenje jeseni kroz jedno stablo.
Radovi su ostali u knjižnici i izvješeni su na pano u Dječjem kutiću.

I. Majnarić
O. Glad

knjiznica-delnice@ri.htnet.hr 
 

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-