-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 82, ožujak 2020. :: Tema broja: Zelene knjižnice


Razmišljaj zeleno, djeluj zeleno

Suočavanjem s problemom onečišćenja okoliša i klimatskim promjenama javlja se zabrinutost za zdrav život u budućnosti. U nastojanju održavanja okoliša nužno je poduzeti sve potrebne mjere, a s učenjem o očuvanju i brizi za okoliš  krenuti od malih nogu. 

Odgojno-obrazovne ustanove imaju važnu ulogu (predškolske ustanove, škole, knjižnice) u promicanju očuvanja okoliša. U školi je knjižnica idealno mjesto za promicanje zelene pismenosti, a sinergijom tradicionalnih i suvremenih medija, kroz inspirativne sadržaje, pomaže u produbljivanju znanja te motiviranju na daljnji razvoj i učenje.

Svrha je unaprijediti učenje o brizi za okoliš od najranije dobi, a cilj je poticati aktivno sudjelovanje u ekološkim aktivnostima i promišljanjima o održivu razvoju.

U knjižnici OŠ Bartola Kašića u Vinkovcima odvijaju se različite aktivnosti, a svjesni potrebe očuvanja svog okoliša za bolju budućnost, odlučili smo djelovati zeleno.

Tijekom školskih godina 2017./2018. i 2018./2019. održane su brojne aktivnostima koje su poticale učenike na odgovorno ponašanje prema okolišu, a time i prema sebi, na očuvanje okoliša i održivi razvoj. Krenuli smo s jednostavnim zadacima. Na satovima izvannastavne aktivnosti (mladi knjižničari) izdvojili smo sve izvore koji će nam poslužiti u istraživanju i učenju: enciklopedije, časopise, priručnike i sl. Nismo se željeli ograničiti na izvore koji su isključivo u fizičkom obliku u knjižnici, nego smo odlučili prikupljati informacije iz različitih izvora i na različitim mjestima: u virtualnom svijetu, u letcima, u brošurama, u novinskim člancima u dnevnom tisku i sl.

Nakon istraživanja i proučavanja različitih izvora znanja, saželi smo prikupljeno znanje u obliku brošure, a ona će služiti kao kratki naputak odgovornog ekološkog ponašanja. Za provjeru i ponavljanje znanja koristili smo kviz Zelena pitalica na mrežnoj stranici Nacionalne i sveučilišne knjižnice Zagreb.

Već nekoliko godina uključeni smo i u projekt "Zelena knjižnica" čiji je cilj edukacija javnosti i širenje svijesti o održivom društvu i nužnosti zaštite okoliša kroz projekcije dokumentarnih filmova, stručna predavanja, tribine, radionice i promocije knjiga.

Svi smo mi jedinke, ali možemo djelovati zajedno i pridonijeti izgradnji zdravoga društva u zdravom okolišu. U školskoj knjižnici tijekom prošle školske godine prikazivani su edukativni filmovi, a najviše pozitivnih komentara naših učenika dobio je dokumentarni film A Simpler Way: Crisis as Opportunity. U filmu se govori o povratku prirodi i prirodnom načinu života, što je izazvalo veliko zanimanje učenika i potaknulo ih na razmišljanje bi li se oni mogli odreći blagodati modernog, digitalnog doba i vratiti se jednostavnijem načinu života, u skladu s prirodom. 

Naša knjižnica nije samo mjesto ekološkog razmišljanja, nego i ekološkog djelovanja. U tom duhu odvajamo otpad i recikliramo. Održane su radionice reciklaže na kojima su učenici učili izrađivati platnene vrećice (od starih majica)kojima će se koristiti umjesto štetnih, plastičnih.

Održana je i radionica izrade stripa. Učenici su se u uvodnom dijelu upoznali s pojmom i s vrstama stripa te načinima njegove izrade. Radionice su rezultirale dječjim stripovima ekološke tematike kojima žele potaknuti svoje vršnjake na očuvanje našega planeta Zemlje.

Pod mentorstvom školske knjižničarke učenica 5. razreda svojim literarnim radom "Bajka o prekrasnom moru" sudjelovala je na nagradnom natječaju za osnovne škole "Zelena priča za zeleni planet" u sklopu projekta "Zelena knjižnica za zelenu Hrvatsku" prigodom 1. međunarodne konferencije o zelenim knjižnicama.

U sklopu procesa izrade Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. godine, Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja te Agencijom za odgoj i obrazovanje  organiziralo je nagradni natječaj za dječje literarne i likovne radove o temi "Hrvatska kakvu želimo". Natječaj je proveden u veljači 2018. godine na školskoj, županijskoj i nacionalnoj razini. Na županijskoj razini u kategoriji literarni izričaj 1. mjesto osvojila je učenica škole pod mentorstvom školske knjižničarke.

Tijekom školske godine 2018./2019. učenica 5. razreda je pod mentorstvom školske knjižničarke izradila slikovnicu "Lijina šuma". Učenica je bila i pisac i ilustrator, a tema je bila očuvanje šume (prirode) i ljudsko ponašanje u okolišu.

Učenici rado sudjeluju o svim knjižničnim aktivnostima, a "zelenim" aktivnostima potiče se odgovorno razmišljanje i djelovanje prema okolišu te ono postaje dio svakodnevice.

Vlasta Pavlović Elez
vlasta.pavlovic@skole.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-