-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 69, travanj 2016. :: Edukativne i kreativne radionice


Edukativno-zabavna radionica Tko se boji gramatike?

Kao što je Marcel Proust bio u stalnoj potrazi za izgubljenim vremenom, tako su knjižničari u stalnoj potrazi za temama koje će zainteresirati tinejdžere, specifičnu skupinu korisnika koja u toj dobi ima razvijenu sklonost grupi, grupnom radu, ali isto tako i potrebu za individualnošću i samostalnim radom. U potrazi su za sadržajima koje će tinejdžeri  prepoznati kao kvalitetne  i zanimljive te koji će samim time zadržati njihovu pozornost i stvoriti im naviku redovitog sudjelovanja na radionicama. Pritom valja poštivati važno „pravilo“ rada s tinejdžerima: njihovo aktivno sudjelovanje. U takvim nastojanjima u Gradskoj knjižnici Zadar, Ogranku Bili brig pokrenuta je edukativno-zabavna radionica nazvana Tko se boji gramatike?, koja se održava jednom mjesečno. Namijenjena je osnovnoškolcima viših razreda, a vodi je profesorica hrvatskoga jezika Božena Vulić, voditeljica Kluba čitatelja za mlade.

Radionica je nastala na inicijativu djelatnika Ogranka Bili brig i voditeljice Kluba čitatelja za mlade, koji djeluje pri ogranku. Intencija je mladim korisnicima knjižnice ponuditi sadržaj, koji će pored edukativne komponente, imati naglašenu notu zabave. Učenje gramatike hrvatskoga jezika, osobito u sedmom razredu, često je percipirano  kao „teško“ i zahtjevno. Ta činjenica potakla je knjižničare da s gramatike hrvatskoga jezika skinu „stigmu“ teškoće i pokažu kako učenje i provjera gramatike može biti i zabavna. Iz tih razloga nastao je ovakav tip radionice koji ima zadatak provjeriti znanje gramatike, razbiti predrasudu kako je učenje gramatike vrlo zahtjevno i da ne može biti zabavno. Naziv radionice je odabran kako bi i sam naziv odao karakter radionice, a atraktivnosti radionice svakako pridonosi i plakat koji je osmislio Mladen Masar, djelatnik Gradske knjižnice Zadar, knjižničarski savjetnik. Dizajn plakata nagovješćuje dvojbe te „strrrrah“ od gramatike. Radionica se većinom bazira na igrama asocijacija, križaljkama, igrama riječi… Igre nisu natjecateljskog karaktera, a mogu se koristiti i pomagala (gramatike, pravopisi i sl.). Na svakoj radionici naglašava se važnost poznavanja vlastitog jezika, uči se nešto novo, ali i ponavlja stečeno znanje. Svi sudionici mogu istaknuti pitanje koje im stvara nedoumicu ili nejasnoću. Na svakoj radionici obrađuje se po jedna tema iz gramatike (glasovne promjene, tvorba riječi, imenice, glagoli, sintaksa…) ali i neke teme iz pravopisa hrvatskoga jezika (sastavljeno i rastavljeno pisanje riječi, pravopisni znakovi…).

Radionica ima svoju publiku, dolaze učenici iz tri osnovne škole, većinom učenici koji žele provjeriti svoje znanje iz gramatike. Radionicu doživljavaju kao priliku za druženje, provjeru svojeg znanja, a najdraže su im igre asocijacija. No, pored njih, pozvani su i svi drugi tinejdžeri željni učenja i zabave!

Antonijela Nekić

anekic@gkzd.hr

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-