-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 64, listopad 2014. :: Vijesti i najave


Labirint književne moći : književne radionice u organizaciji udruge Blaberon (najava)


Marija Ott Franolić

Udruga Blaberon

marijaott@gmail.com

 

Udruga Blaberon, osnovana za neformalno obrazovanje i intelektualnu emancipaciju, osmislila je niz radionica za poticanje čitanja i razvoj kritičkog mišljenja.

Temeljni je cilj projekta Labirint književne moći, koji će se provoditi od jeseni 2014. do proljeća 2015. navesti polaznike radionica na aktivno čitanje i održati njihov interes za čitanjem, počevši od stjecanja prvih čitateljskih navika (predškolsko doba) preko obveznog školovanja (u kojemu je čitanje vrlo zapostavljena aktivnost) i faze (ne)zaposlenosti do, konačno, treće životne dobi.

Ne radi se o uobičajenim čitateljskim klubovima već o specifičnim književnim radionicama na kojima je poseban naglasak na participativnoj metodi – poticanju polaznika na uključenost, na tolerantno argumentiranje i donošenje samostalnih zaključaka.

Projekt nadopunjuje postojeće planove i programe predmetne nastave hrvatskog jezika i književnosti u kojima se teme ksenofobije, prevladavanja prošlosti, marginalizacije različitih ili pak društvene uloge književnih, filmskih i umjetničkih praksi obrađuju tek na marginama nastavnog procesa. Nastoje se pojačati i aspekti koji ulaze u međupredmetne teme „građanskoga odgoja i obrazovanja“ te „osobnog i socijalnog razvoja“.

Voditeljice radionica profesorice su jezika i književnosti te znanstvenice Anda Bukvić, Marija Ott Franolić i Ivana Perica koje se i u svojem znanstvenom radu bave temama ponuđenima na književnim radionicama. Tekstovi koji će se čitati i obrađivati na radionicama birani su tako da se iz njih može problematizirati niz gorućih društveno-političkih tema uz uvjet da se istovremeno radi o kvalitetnim tekstovima koji omogućuju i rasprave o formalnim aspektima i ljepoti književnosti.

Programi će se provoditi u nizu zagrebačkih institucija s kojima je Udruga dogovorila suradnju, među ostalima i u tri knjižnice u sklopu mreže Knjižnica grada Zagreba. Institucije će ponuditi svoj prostor i logističku podršku te sudjelovati u privlačenju i animiranju polaznika radionica. Zauzvrat će dobiti još jednu kvalitetnu uslugu za svoje korisnike.

U Knjižnicama grada Zagreba održavat će se tri radionice.

Knjižnica Medveščak u listopadu 2014. započinje s književnom radionicom, u sklopu koje će zainteresirani građani kritički promišljati pročitano, osvijestiti vlastitu aktivnu čitateljsku ulogu i upustiti se postupno u čitanje sve zahtjevnijih naslova.

U Knjižnici Ivana Gorana Kovačića, također u listopadu 2014., počinje radionica za srednjoškolce i studente. Dogovorena je suradnja s Učiteljskim fakultetom čiji će studenti pohađati radionice. Na ovoj radionici za mlade naglasak će biti na promicanju tolerancije, jačanju samopouzdanja i vježbanju argumentiranja vlastitih stavova.

U Knjižnici Marije Jurić Zagorke u siječnju 2015. započinje radionica o dnevnicima u kojoj će se polaznici uputiti u brojne mogućnosti interpretacije ovoga često marginaliziranoga žanra.

S obzirom na to da čitanje valja poticati od ranih dana kako bi se kod djece razvijao vokabular, raspirivala mašta i ljubav prema čitanju, dvije će se radionice odvijati u vrtićima Medveščak u središtu Zagreba i Tratinčica u Dugavama s početkom tijekom listopada 2014.

Suradnja je ostvarena i s Domom za starije i nemoćne Medveščak, u kojem također u listopadu 2014. počinju čitateljske radionice kojima je cilj da i građani treće životne dobi kritički čitaju i kvalitetno provode slobodno vrijeme raspravljajući o pročitanome.

Tri radionice o politici književnosti održavat će se u Studentskom centru, Goethe Institutu i Češkoj besedi. Radionice će obuhvatiti fenomen češkog literarnog anarhizma, angažiranu književnost na njemačkom jeziku, te propitati status političke aktivnosti, odnosno pasivnosti književnog djela. Radionice u Goethe Institutu i Češkoj besedi odvijat će se dvojezično.

Ranija iskustva Udruge Blaberon u organizaciji književnih radionica odnose se na projekt Kultura čitanja, umijeće gledanja koji je proveden tijekom 2012. i 2013. godine, a financiran u okviru europskog programa Mladi u akciji (Youth in action). Projekt se sastojao od pet radionica čitanja ponuđenih srednjoškolcima u nekoliko zagrebačkih gimnazija i strukovnih škola. Nakon projekta izašao je i zbornik teorijskih tekstova Političko – pedagoško : Janusova lica pedagogije, koji je slobodno dostupan na stranici udruge: http://blaberon.files.wordpress.com/2013/09/politic48dko-pedagoc5a1ko-janusova-lica-pedagogije1.pdf

Novim projektom udruga izlazi iz škola i u suradnji s narodnim knjižnicama, vrtićima, domovima za starije i Goethe Institutom širi polje borbe pomoću književne moći. Na stranicama udruge Blaberon naći ćete sve potrebne informacije o terminima, lokacijama, temama, kao i kontakte za prijavu sudjelovanja: http://blaberon.wordpress.com/. Voditeljicama radionica možete se javiti i elektroničkom poštom, na adresu blaberon@gmail.com.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-